Syndróm dráždivého čreva – čo proti nej pomáha?

Syndróm dráždivého čreva – čo jest a nejesť

Pár nasledovných riadkov budem venovať ochoreniu, ktoré je známe ako syndróm dráždivého čreva alebo IBS. Budem sa venovať najmä tomu, čo robiť, ak Vám ochorenie diagnostikujú, a čo jesť prípadne nejesť, aby sa choroba nezhoršovala. Takže, čo robiť: začať by ste mohli zmenou životného štýlu, obmedzením stresu a zlepšením techník na zvládanie stresu. Tieto tri veci by som považovala za začiatky prevencie pred vznikom ochorenia. Ďalším odporúčaným preventívnym krokom je cvičenie. Nielenže ním znižujete stres, pretože prípadný hnev si viete vybiť, ale aj cvičením zabezpečujete pravidelný pohyb čriev, čo napomáha k ľahšiemu vyprázdňovaniu. Nezabúdajte ani na spánok, ktorý je pre telo veľmi dôležitý. Spite aspoň sedem hodín, jedzte častejšie v menších dávkach, zvýšte bielkoviny a vlákninu a so svojho jedálnička odstráňte tuky. Druhá časť je zameraná na to čo jest a nejesť. Takže jesť by ste mali najmä celozrnnú ryžu, jogurty, zeleninu, ovocie, ryby a hydinu a vyhnúť by ste sa mali najmä sladkým a tučným mliečnym výrobkom, pšenici, zákuskom, káve, alkoholu, orechom a instantným výrobkom.